Klient działa w sektorze automotive. Charakteryzuje go wieloletnie doświadczenie i sieć produkcji w 51 lokalizacjach na całym świecie. W Polsce dysponuje on trzema fabrykami, które zajmują się produkcją elementów zawieszenia oraz aftermarket. Działalność klienta dotyczy dostarczania rozwiązań do pojazdów lekkich i komercyjnych. Do firmy należy 30 podmiotów zależnych związanych z sektorem automotive.
Klient transportuje rury na produkcję w wąskich korytarzach swojego magazynu. Ze względu na specyfikację materiału (długość rury) stanowi to spory problem przy zastosowaniu konwencjonalnych rozwiązań. Ponadto transportowanie ich przy pomocy wózka paletowego oraz wózka czołowego wiąże się z ryzykiem rozsypania się transportowanego materiału.
Niepoprawne zabezpieczenie i niewłaściwy sposób transportu prowadziły do wypadków, które mogły mieć negatywne konsekwencje dla pracowników. Co więcej, w każdej sytuacji tego typu cierpiał sam towar. Rury ulegały uszkodzeniom, przez co utrudnione lub niemożliwe było przywrócenie ich do stanu używalności. Ze względu na swój charakter podatne są na odkształcenia w momencie upadku z wysoko położonego punktu.
Zdecydowaliśmy się na wdrożenie do przestrzeni magazynu rozwiązania do transportowania materiałów dłużycowych – wózka Duplex. Jest to rozwiązanie przygotowane przez firmę Logi-Max, które powstało na potrzeby niewielkich magazynów zajmujących się składowaniem rur, profili i innych materiałów dłużycowych. Wózek obsługiwany jest przez dwóch pracowników. Załadunek produktów odbywa się przy wykorzystaniu suwnicy. Celem wózka dłużycowego było zastąpienie dotychczas wykorzystywanych wózków paletowych oraz czołowych i zapewnienie dodatkowego bezpieczeństwa pracownikom.
Sposób działania wózka Duplex Logi-Max można zobaczyć na naszym filmie:
Klient odnotował zdecydowany wzrost sprawności obsługi przestrzeni magazynowej. Wózek Duplex sprzyja również innym zamierzonym celom – poprawie bezpieczeństwa. Ostatecznie możemy mówić tu o: