Klient operuje w sektorze automotive i dysponuje trzema fabrykami, które zajmują się produkcją oryginalnego wyposażenia samochodowego oraz części zamiennych. Firma skupia się na dostarczaniu rozwiązań do pojazdów lekkich i komercyjnych, współpracując z ponad trzydziestoma markami działającymi w sektorze automotive. Przedsięwzięcie klienta charakteryzują globalne możliwości inżynieryjne i produkcyjne.
Problem stanowiło niepoprawne ustawienie paczek z towarami w magazynie. Układane były one jedna na drugą – od poziomu zero w górę. Maksymalna osiągana wysokość to trzy paczki postawione na sobie. Przy takim stylu przechowywania towarów brakowało jakichkolwiek skutecznych zabezpieczeń.
W momencie, w którym potrzebny był dostęp do danej paczki, konieczne było przeniesienie całego ładunku i ustawienie go od nowa. Wykonywanie tej procedury wiąże się z pewnym ryzykiem dla pracowników – niekontrolowany ładunek może spaść. Powoduje to także znaczący spadek efektywności magazynu. Problem z pozyskaniem aktualnie potrzebnych ładunków wymusza konieczność angażowania w ich przeniesienie większej liczby pracowników, niż w domyśle było planowane.
Zdecydowaliśmy się na wdrożenie stojaków hutniczych z wieloma przegrodami, których celem była separacja ładunków o różnych indeksach. Wykorzystaliśmy w tym celu stojaki Logi-Max, które są przeznaczone do składowania materiałów dłużycowych z zastosowaniem suwnicy. Skupiliśmy się na indywidualnym projekcie, który odpowiadał potrzebom klienta.
Stojaki hutnicze Logi-Max wykonywane są z profili gorącowalcowanych IPE, HEB, HEA – dostępne są także konstrukcje zamknięte, zimno-gięte. Ich skuteczność liczy się w przypadku konieczności odseparowania ładunku, tak jak ma to miejsce w przypadku profili hutniczych, prętów stalowych, rur, blach i wszelkich ładunków dłużycowych innego rodzaju. Dla klienta ważne było rozróżnienie ich ze względu na indeks ładunku.
Magazyn klienta dzięki zastosowaniu stojaków hutniczych zyskał na funkcjonalności i poprawił swoje rezultaty w obszarze logistyki przedsięwzięcia. Mowa tutaj o: